Oblastní výstava NO a bonitace Havířov Bludovice

25.04.2013 00:00

O víkendu 20. - 21. dubna se konala Oblastní výstava a bonitace německých ovčáku. Oba tyto dny posuzoval pan rozhodčí Strouhal. Pro nás ale už tento psí víkend začínal již v pátek - probíhal trénink obran pro bonitaci. Čas tréninku byl vypsán na 15:30 hodin. Jaký byl můj šok, když po dojezdu na Havířovský cvičák po půl čtvrté nejprve někdo přede mnou odemykal bránu a figurant zde ještě ani nebyl. Na pana figuranta se čekalo další hodinu. Musím ale uznat, že následující trénink nebyl nijak ochuzen. Pan figurant se nám všem věnoval, aby jsme byli plně připraveni na nedělní bonitaci.

 

V sobotu nám počasí přálo. Naštěstí se předpověď počasí, která slibovala déšť, nevyplnila. Ráno jsem si vyzvedla číslo. Výstava byla celkem málo obsazená a v kruzích nastoupilo pouze 45 zvířat. V Brusově kruhu nastupovalo šest psů a my jsme si vyběhali známku nejvyšší a to výborná s číslem čtyři. Chovatelka nebyla příliš nadšená. Ne z důvodu výkonu psa, ale mého, protože jsem dle jejího mínění nebyla vždy na správném místě a můj hlasový projev nebyl příliš hlasitý. Na této výstavě mě ovšem překvapila jedna věc - vždy na výstavách vidím, že se pořadatelé snaží obdarovat vítězné vystavovatele nějakou cenou. Ať už granulemi nebo nějakým upomínkovým dárkem. Na této výstavě nebylo vůbec nic. První tři vystavovatelé dostali pohárek a jeďte domů. Bylo to zvláštní. Nikdy jsem se s tímto nesetkala.

 

V neděli už bylo vše klidnější. Na bonitaci nastupovalo 11 psů a fen. Omylem nás však pořadatelé přiřadili k prvním bonitacím a tak začalo chaotické přeřazování a přepisování. Já jsem šla pouze Bruse přebonitovat, tak se nás týkala pouze zkouška povahy psa. Brus vše odkousal tak jak měl. I když při prvním zákusu se mu příliš nechtělo pouštět. Ráno mi trochu zvedl tlak, ale při druhem zákusu rukáv již pustil vzorově.

 

Touto výstavou se Bruce  rozloučil s výstavní kariérou. Pes má již pět let a nadále se budeme věnovat pouze výcviku.

 

pes Bruce Abides - 20.4.2013 Oblastní výstava - Havířov, třída pracovní - výborný 4

                                21.4.2013 Bonitace - Havířov, bonitační kod: 5JX1/P  1. třída chovnosti - doživotně

 

Eliška